Social Branding

Wat is Social Branding? De meest simpele en voor de hand liggende definitie is natuurlijk: het versterken van je merk via social media. Op het eerste gezicht zijn hier beslist veel kansen voor bedrijven en merken.
Elk Social media kanaal heeft zijn eigen kracht. Hier kan je gebruik van maken, het is daarom ook belangrijk om voor elk social media kanaal een eigen specifieke doelstelling te maken.
De content sluit dan beter aan op het doel en zo voorkom je tijdverspilling aan niets toevoegende social media updates.

Weet u waar er online over u gesproken wordt?

‘wees daar waar je (potentiële) klanten zijn’ is een absolute must om als merk ook online aanwezig te zijn! Dit gaat verder dan social media.
Om te meten wat het effect is van Social branding en op tijd in te kunnen spelen op ontwikkelingen is het belangrijk de online activiteiten te monitoren.

EFFanders gebruikt speciale online monitoring software om:

  • Social media accounts te beheren.
  • Webcare werkzaamheden uit te voeren.
  • Resultaten van berichten te kunnen meten.
  • Belangrijke media / websites in beeld te krijgen.
  • Bereik van uw merk op het internet te vergroten.
  • Relevante content te verzamelen die bijdraagt aan het communicatiedoel.
  • Online marketing en een social mediastrategie uitvoering.