Communicatie is de smeerolie van uw organisatie. Als uw medewerkers goed communiceren, functioneert de gehele organisatie beter. Uw communicatiedoelstellingen vloeien rechtstreeks voort uit uw bedrijfsdoelstellingen. Daarom is het zinvol om structureel aandacht te geven aan uw communicatiebeleid en uw communicatiemiddelen.
EFFanders helpt om in kaart te brengen wat voor identiteit uw bedrijf heeft, ook wel corporate identity, merkidentiteit of organisatie-identiteit genoemd. Een goed geformuleerde en sterke identiteit de fundering waarop we samen verder bouwen.
Communicatieadvies voor effectieve communicatiemiddelen.
Heeft u daarbij behoefte aan deskundig advies? Soms brengt een externe blik een prettige invalshoek. EFFanders kan helpen bij het beantwoorden van onder andere onderstaande vragen. Met als eindresultaat consistent en effectieve communicatie.
- Wie zijn mijn klanten?
- Welke doelgroep zou ik willen bedienen?
- Welke middelen passen het beste bij mijn doelgroep en identiteit?
- Wie moet (welke) de middelen beheren?
- Welke doelstelling heeft het communicatiemiddel wat ik inzet?
- Hoe dragen social media updates bij aan ons imago en onze doelstellingen?